Get Adobe Flash player
 

 

Sprzęt i studio

 

 

D4re
Pełnoklatkowa lustrzanka cyfrowa NIKON D700
NikonD700main

 

 

Nikon D700, stanowi rozszerzenie oferty lustrzanek jednoobiektywowych formatu FX firmy Nikon. Nieduży korpus zawiera przełomowe rozwiązania techniczne i funkcje o wysokiej wydajności. Matryca CMOS o rozdzielczości 12,1 mln oferuje znakomity zakres czułości ISO 200–6400 oraz samoczyszczący moduł usuwania kurzu. Mechanizm obróbki obrazu EXPEED umożliwia rejestrowanie zdjęć o dużej ilości szczegółów i przejść tonalnych z prędkością maksymalnie 5 kl./s (8 kl./s z opcjonalnym pojemnikiem na baterie MB-D10 i akumulatorem EN-EL4a). Zaawansowany system rozpoznawania scenerii wpływa na poprawę jakości zdjęć, a towarzyszy mu 51-punktowy system autofokusa firmy Nikon, który cechuje się dużą dokładnością śledzenia ostrości nawet przy słabym oświetleniu. Dostępne do wyboru ustawienia Przetwarzania obrazu ułatwiają przetwarzanie zdjęć bezpośrednio w aparacie, skracając czas ich obróbki końcowej, podczas gdy 3-calowy monitor LCD o wysokiej rozdzielczości udostępnia dwa tryby podglądu na żywo i wyjście sygnału wizji w standardzie HDMI. Model D700 chroniony przez wytrzymałą, uszczelnioną obudowę ze stopu magnezu to zrównoważona lustrzanka cyfrowa, która sprawdza się w każdych warunkach fotografowania.


D4re
Lustrzanka analogowa NIKON FM

Nikon FM

Nikon FM, mała manualna lustrzanka produkowana od 1977 roku, nie posiada żadnej automatyki naświetlania ani, tym bardziej, ustawiania ostrości. Solidny i lekki korpus wyposażony w precyzyjny pomiar światła, bardzo dobrą mechaniczną migawkę lamelkową (z motorem MD-11 Nikon FM "wyciągał" zupełnie niezłe 3,2 kl/s) posiada dodatkowo funkcję wielokrotnej ekspozycji i jako pierwszy korpus Nikona może współpracować ze ścianką typu Data Back. Jedyne, czego brakuje w modelu FM, to automatyka ekspozycji.
Format: 24x36mm
Mocowanie obiektywu: Nikon F - bagnet
Pomiar ekspozycji: Centralny - 75% czułości światłomierza koncentrowany jest na środek klatki
Czas ekspozycji: 1/1000s - 1s + B
Czas synchronizacji z lampą błyskową: 1/125s
Ustawianie ostrości: Ręczne. Matówka wyposażona w klin i mikroraster.
Czułość filmów: Ustawiana ręcznie (ISO 6 - 6400)

 

D4re
Lustrzanka analogowa Zenit 12XP

Zenith12xp




Zenit 12XP, aparat fotograficzny produkcji radzieckiej, produkowany w latach 1983-1992. Małoobrazkowa lustrzanka jednoobiektywowa z pryzmatem pentagonalnym, oraz systemem pomiaru światła przez obiektyw (TTL). Na wewnętrzny rynek radziecki aparat produkowany był pod nazwą Зенит-12сд (Zenit 12sd) - oznaczenie wersji eksportowej 12xp pochodziło natomiast od słowa "export". Standardowo Zenit 12XP wyposażany był w obiektyw Helios-44M-4 lub Helios-44M-5, pasują do niego również akcesoria i obiektywy innych producentów z mocowaniem gwintowym M42. Typ filmu: 135 (35 mm), Format klatki: 24mm x 36mm, Migawka: szczelinowa płócienna o przebiegu poziomym, Zakres czasów: 1/30s – 1/500s + B, Celownik: pryzmat pentagonalny, matówka z soczewką Fresnela, polem matowym i mikrorastrem, Ustawienie ostrości: ręczne, Synchronizacja lampy błyskowej: typ X, czas synchronizacji 1/30s, gorąca stopka oraz gniazdko PC, Naciąg migawki i przewijanie filmu: dźwigniowe, licznik zdjęć: wykonanych, resetowany ręcznie, Mocowanie obiektywu: gwint M42 x 1, Pomiar światła: TTL – przez obiektyw, przy przysłonie roboczej, realizowany przez dwa fotoelementy CdS, Zakres czułości filmu: 16-500 ГОСТ/ASA, Samowyzwalacz: mechaniczny, Gwint statywowy: 1/4 cala.



 

D4re
Lustrzanka analogowa Zenit E
ZenitE





Zenit E, aparat fotograficzny produkcji radzieckiej, produkowany w latach 1972-1985. Wykonana z metalu lustrzanka jednoobiektywowa o wymiennej optyce z mocowaniem obiektywu na gwint M42. Oczywiście brak jakiejkolwiek automatyki, typowo manualny sprzęt. Układ celowniczy SLR z matówką i nastawianiem ostrości pierścieniami na obiektywie. Materiałem światłoczułym jest tu oczywiście film małoobrazkowy 135 mm z transportem manualnym. Zakres czułości filmu to 16-500 ГОСТ/ASA. Migawka szczelinowa - roletkowa wykonana z płótna, czasy naświetlania 1/500 - 1/16, B, synchronizacja z lampą błyskową 1/60. Pomiar światła integracyjny, poza obiektywem BTL, elementem pomiaru światła jest fotokomórka selenowa. Korpus dysponuje 10 sekundowym mechanicznym samowyzwalaczem.

 

 

 

 

powrot

 

 

Obiektywy:

lens NIKON AF-S NIKKOR 24-120mm f/4.0G ED VR ED
NIKON AF-S NIKKOR 24-120mm f/4.0G ED VR ED

Kompaktowy i wszechstronny obiektyw z 5-krotnym zoomem przeznaczony do lustrzanek jednoobiektywowych firmy Nikon formatu FX. Oferuje wysoką jakość optyczną, stały otwór przysłony f/4.0 oraz wszechstronny zakres ogniskowych 24-120mm. Druga generacja systemu redukcji drgań firmy Nikon zapewnia wyjątkowo ostre zdjęcia nawet w przy słabym oświetleniu, a powłoka nanokrystaliczna ogranicza wpływ refleksów i flar.
lens NIKON AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G
Nikon 50mm 1.8G intro 2

Bardzo lekki i niewielki standardowy obiektyw 50 mm. Największy otwór przysłony wynosi aż f/1.8, co gwarantuje jasny obraz w wizjerze i doskonale sprawdza się przy słabym oświetleniu oraz w sytuacjach wymagających małej głębi ostrości. Zmieniono konstrukcję optyczną — soczewka asferyczna zapewnia doskonałą jakość zdjęć, a opracowany przez firmę Nikon cichy silnik falowy (SWM) gwarantuje bezgłośne działanie obiektywu.
lens NIKON NIKKOR MF 50mm f/1.8 Series E
NIKON NIKKOR MF 50mm f/1.8 Series E
Nikon Series E 50mm 1:1.8 to podstawowy obiektyw standardowy. Po raz pierwszy wprowadzony pod koniec 1978. Niewielkich rozmiarów obiektyw, uważany jest za wzór, na bazie którego zbudowano obecną wersję AF, dokładając mechanizm AF oraz inne powłoki. Obiektyw zapewnia bardzo wysoką jakość wykonywanych nim zdjęć. Jest to jedno z najostrzejszych szkieł w systemie Nikona. Brak dystorsji. Przy przesłonie 2 wspaniały w środku, nieco gorzej przy krawędzi. 2.8 - jakość akceptowalna w całym kadrze, powyżej 4, doskonały, bez najmniejszych zastrzeżeń. Mechanicznie dobrze wykonany. Obiektyw zapewnia bardzo wysoką jakość wykonywanych nim zdjęć. Ogniskowa [mm]: 50, Przysłona maksymalna: 22, Przysłona minimalna: 1.8, Maksymalny format: 24x36, Sposób nastawiania ostrości: manualnie, Kąt widzenia [stopni]: 46, Minimalna odległość ogniskowania [m]: 0.6, Średnica filtra [mm]: M52x0,75, Konstrukcja optyczna (elementy/grupy): 6/5, Liczba listków przysłony: 7, Średnica [mm]: 62, Długość [mm]: 23/29, Ciężar [g]: 137.
lens MC - Zenitar N 2.8/16mm (fisheye made in USSR :-)
MC - Zenitar N 2.8/16mm (fisheye made in USSR :-)

Jest to obiektyw w pełni manualny - przesłona oraz ostrość. Najczęściej wykorzystywany jest on do zdjęć takich jak: architektura, krajobraz. Główną zaleta obiektywu jest rewelacyjny kąt pola widzenia - 180 stopni.

Największy otwór przysłony wynosi f/2.8, najmniejszy f/22. Ogniskowa 16mm, minimalna odległość ogniskowania to 0,31 m. Konstrukcja optyczna (elementy/grupy): 11/7, liczba listków przesłony: 5.

Metalowa budowa, wielowarstwowe powłoki antyrefleksyjne MC oraz szklane soczewki gwarantują wysoką jakość oddawania szczegółów i jego trwałość w porównaniu z obecnie produkowanymi obiektywami. Obiektyw zbudowany został na podstawie technologii wykorzystywanych w rosyjskim przemyśle obronnym oraz badań kosmosu.
lens Panagor 28 mm f/2.5 Auto Wide Angle
Panagor 28 mm f/2.5 Auto Wide Angle

 

To piękny obiektyw :-) Obiektyw ten nie został wyprodukowany przez Panagor, ale Kiron (jest to nazwa firmowa Kino Precision Company) w połowie lat siedemdziesiątych. Można również znaleźć ten sam obiektyw marki Vivitar. Jest to bardzo dobrze zbudowany obiektyw.

Największy otwór przysłony wynosi f/2.5, najmniejszy f/22. Ogniskowa 28mm, minimalna odległść ogniskowania to 0.3 m. Konstrukcja optyczna (elementy/grupy): 8/7, liczba listków przesłony: 6, kąt widzenia: 75°, rozmiar filtra: 67mm, długość: 60mm, waga: 340 g.

lens MC Sonnar 4/300mm Carl Zeiss Jena DDR
MC Sonnar 4/300mm Carl Zeiss Jena DDR

 

Jeden z najbardziej uznanych obiektywów Carla Zeissa, wykorzystuje go wielu profesjonalistów, dla których ważna jest bezkompromisowa jakość obrazu i niezawodność mechaniczna. Wysoka ostrość zdjęć nawet przy całkowicie otwartej przysłonie sprawiają, że MC SONNAR 300/4 doskonale sprawdza się przy fotografowaniu w świetle zastanym. Jest dość duży i ciężki, ale prosty w obsłudze pomimo, iż to w pełni manualny obiektyw - przesłona oraz ostrość. Odwzorowanie kolorów i ostrość wyjątkowo dobra. Główną zaletą obiektywu jest ogniskowa - 300mm.

Największy otwór przysłony wynosi f/4, najmniejszy f/45. Ogniskowa 300mm, minimalna odległść ogniskowania to 400 cm. Konstrukcja optyczna (elementy/grupy): 6/4, liczba listków przesłony: 7, kąt widzenia: 15.5°, rozmiar filtra: 86mm, waga: 2070 g, posiada mocowanie statywu.

lens MC Helios 44M-6 2.0/58mm i 2 x MC Helios 44M-4 2.0/58mm oraz Helios 44-2 2.0/58mm 
 (made in USSR :-)
MC Helios 44M-6 2.0/58mm i 2 x MC Helios 44M-4 2.0/58mm

Jest to manualny, obecnie produkowany obiektyw stałoogniskowy z mocowaniem M42 przez radzieckiego producenta aparatów fotograficznych Zenit. Od końca lat 50 wyprodukowano wiele wersji. Starsze z nich z wyłącznie manualną przysłoną. Obiektyw w całości wykonano z metalu, a soczewki pokryto wielowarstwowymi powłokami zmniejszającymi odbicia i efekt flary. Sześciolistkową przysłonę umieszczono za 3 soczewkami - pracuje ona w zakresie od f/2.0 do f/16.0; minimalna odległość 0,5m; średnica filtra 52mm; waga ok. 270 g.
lens MC Jupiter 37A 3.5/135mm (made in USSR :-)
MC Jupiter 37A 3.5/135mm  
lens TAMRON AF 70 - 300mm 1:4 - 5,6 LD - TELE MACRO (1:2)
TAMRON AF 70 - 300mm 1:4 - 5,6 LD - TELE MACRO (1:2)

Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 LD Di to przedstawiciel klasy, amatorskich tele zoomów, przeznaczony do współpracy zarówno z lustrzankami analogowymi, jak i cyfrowymi (Di). Nominalny zakres ogniskowych obiektywu wynosi 70-300 mm. W lustrzankach cyfrowych z matrycą APS-C ogniskowa będzie wynosiła 105-450 mm. (Nikon DX, ekwiwalent dla małego obrazka). Tryb makro pozwala na powiększenie obrazu 1:2. W konstrukcji optycznej zastosowano 13 soczewek w 9 grupach, w tym soczewka niskodyspersyjna, która wydatnie ogranicza abberację chromatyczną. Nowy Tamron posiada przełącznik umożliwiający fotografowanie już od odległości 95 cm. (w zakresie ogniskowych 180-300 mm).

powrot

 

 

 

Lampa błyskowa Nissin Speedlite Di 622 typ N

Lampa błyskowa Nissin Speedlite Di 622 typ N

 




Lampa błyskowa Nissin Speedlite Di622 jest przeznaczona do lustrzanek cyfrowych i aparatów cyfrowych posiadających gorącą stopkę, wyposażonych w najnowszą technologię sterowania błyskiem – TTL. Lampa korzysta z najlepszych, sprawdzonych technologii pomiaru światła i posiada wszechstronne zastosowanie. Typ N jest przeznaczony do lustrzanek cyfrowych i aparatów kompaktowych wyposażonych w gorącą stopkę Nikona. Po zamocowaniu lampy Di622 do aparatu prawie wszystkie funkcje lampy kontrolowane są przez automatykę aparatu. Nissin Di622 automatycznie zoomuje w zakresie ogniskowych 24- 105 mm, a po dodaniu nasadki szerokokątnej oświetla pole widzenia obiektywu 16 mm. Liczba przewodnia flesza wynosi 44 (dla ogniskowej 105 mm) co gwarantuje dużą siłę błysku i możliwość odbijania światła od np. sufitu bez obawy, że nasze zdjęcie będzie trochę niedoświetlone. Lampa Di622 wyposażona jest w bezprzewodowy system zdalnego wyzwalania błysku jako lampa sterowana (slave) bądź jako lampa sterująca (master). W takiej sytuacji zoom lampy ustawia się automatycznie na ogniskową 35mm.



   

Statyw Velbon 600R Sherpa

Statyw Velbon 600R Sherpa



Velbon Sherpa 600R to porządny aluminiowy statyw z klasyczną, funkcjonalną głowicą o trzech stopniach swobody. Przeznaczony dla profesjonalistów i ambitnych amatorów fotografujących sprzętem małoobrazkowym i cyfrowym. Niezależne ustawienie każdej z nóg z trzystopniowym ogranicznikiem pozwala na ustawienie statywu niemal w każdym w terenie i na różnych podłożach. W najszerszym ustawieniu można fotografować z „żabiej perspektywy”. Centralna kolumna statywu jest dzielona i może być zamontowana w pozycji odwrotnej. Na statywie jest zamontowana głowica PH-157Q z wymienną płytką. Statyw jest wykonany z najwyższej klasy stopu aluminium, jest niezawodny, trwały i odporny na korozję. Tworzy sztywną i solidną konstrukcję, zachowując przy tym stosunkowo nieduży ciężar. Płytka szybkozłączka: QB-157. Najważniejsze cechy: Maksymalna wysokość: 170 cm, Minimalna wysokość: 29 cm, Wysokość po złożeniu: 63 cm, Waga: 2kg, Maksymalny udźwig: 4kg.


Wyposażenie studia:

domowe studio fotograficzne - www.danielborkowski.com

domowe studio fotograficzne - www.danielborkowski.com 
  • Żarówka błyskowa z przewodem synchro JH-5500
  • Żarówka błyskowa JH-3200 + Filtry kolorowe
  • Żarówki światła stałego 65W/325W Temp. Barwowa 5500K
  • Żarówki światła stałego 85W/400W Temp. Barwowa 5500K
  • Oświetlenie halogenowe 500W i 150W
  • Statywy oświetleniowe 230 cm, głowica 12mm
  • Statyw oświetleniowy 230 cm, głowica 16mm + gwint 1/4"
  • Softbox 50 cm x 70 cm - oprawa na 4 lampy E27
  • Parasolka refleksyjna czarno-biała 110cm
  • Parasolka odbijająca złota-srebrna 83cm
  • Parasolka rozpraszająca 83cm
  • Uchwyt 3D do mocowania blend
  • Blenda 2in1 kołowa srebrno biała 56cm
  • Tła fotograficzne polipropylenowe o gramaturze - czarne 120 g/m2, białe 150 g/m2
  • Namiot bezcieniowy 120 cm x 120 cm x 120 cm, + 4 tła (czarne, białe, niebieskie, czerwone)                    
  • 2 podstawki akrylowe do fotografi bezcieniowej 50 cm x 50 cm (czarne i białe)
domowe studio fotograficzne - www.danielborkowski.com
domowe studio fotograficzne - www.danielborkowski.com
domowe studio fotograficzne - www.danielborkowski.com domowe studio fotograficzne - www.danielborkowski.com 

 powrot